6 principai, kaip pasiekti sėkmę bet kurioje srityje

Lapkričio 4, 2010

Dalintis su draugais | Facebook: LinkedIN: Twitter: Siųsti paštu: Spausdinti:

Ar jums kada nors kilo mintis, kad kai kurie žmonės sėkmingi dėl įgimtų savybių? Šią nuostatą nori paneigti Tony Schwartz, populiarių knygų apie darbą autorius. Jo nuomone talentingais žmonėmis tampama, o ne gimstama. Jis teigia, kad įmanoma išsiugdyti bet kokius įgūdžius ar sugebėjimus sistemiškai prie to dirbant. Tony Schwartz išskyrė šešis principus, kurie jo nuomone labiausiai padeda tai padaryti:

1. Užsiimkite mylima veikla. Aistra darbui yra neįtikėtinas motyvatorius. Ji aprūpina atkaklumu ir susitelkimu. Be to, retas kuris sunkiai dirba tam, kad taptų ekspertu srityje, kuriai nejaučia aistros.

2. Sunkiausią darbą atlikite pirmiausiai. Mes visi instinktyviai linkstame prie malonių dalykų vengdami nemalonių. Atidėkite malonumus ir imkitės sunkiausių darbų iš ryto. Tuo metu turime daugiausiai energijos.

3. Lavinkitės intensyviai be perstojo ne ilgiau nei 90 minučių ir tuomet darykite pertrauką. 90 minučių yra ilgiausias laiko tarpas per kurį mes galime išlaikyti didžiausią susitelkimą ties konkrečia veikla.

4. Prašykite grįžtamojo ryšio iš ekspertų. Kuo paprastesnis ir tikslesnis grįžtamasis ryšys, tuo lengviau tobulinti savo darbą. Per daug grįžtamojo ryšio gali jus perkrauti, padidinti susierzinimą ir trukdyti mokymuisi.

5. Darykite reguliarias pertraukėles. Poilsis po intensyvių pastangų ne tik atstato energiją, bet ir užtvirtina mokymąsi. Jo metu dešinysis smegenų pusrutulis tampa dominuojančiu, todėl galite išprovokuoti kūrybingus atradimus.

6. Susikurkite ritualą. Valia ir disciplinuotumas yra stipriai pervertintos savybės. Tyrėjas Roy Baumeister atrado, kad nė vienas iš mūsų neturime daug nei vienos, nei kitos. Geriausias būdas užtikrinti, kad imsitės sudėtingų užduočių, yra ritualo sukūrimas – nusistatykite specifinį ir nekeičiamą laiką joms atlikti, kad po kiek laiko atliktumėte šias užduotis automatiškai, nešvaistydami energijos vien galvojimui apie jas.

Naudota literatūra: Schwartz, T. Harvard Business Review. 2010 rugpjūtis.

Parašykite komentarą
* pažymėtus laukus būtina užpildyti

  •