Ką vadovai turėtų žinoti apie mokymąsį iš nesėkmių?

Gegužės 3, 2011

Dalintis su draugais | Facebook: LinkedIN: Twitter: Siųsti paštu: Spausdinti:

Gyvenimo aprašymų (CV) asmeninių savybių skiltis dažnai būna pilna madingų frazių. Viena jų dar visai neseniai buvo – „aš mokausi iš savo klaidų“. Tiesa, kandidatai dažnai sutrinka, kai jų paklausiama „o iš kokių klaidų esate pasimokę“?

Lyg ir akivaizdu, kad darbuotojai po tam tikro laiko įmonėje pradeda pastebėti, kas veikia, o kas ne. Ši patirtis gali būti vertinama ir pereinant dirbti į kitas įmones. Tad tolerancija klaidoms kartais pasiekia tokį lygį, kad pradedami naudoti šūkiai panašūs į “Klysk dažnai, kad greičiau pasiektum sėkmę” (“Fail often in order to succeed sooner”).
Harvardo profesorius Gompersas, ištyręs keletą tūkstančių įmonių veikusių tarp 1986 ir 2003 m., nustatė, kad mokymasis iš klaidų praktikoje nepasiteina. Mokslininkas tyrė tris grupes verslininkų:

A) Tuos, kurie verslą kūrė pirmą kartą
B) Tuos, kurie verslą kūrė jau prieš tai patyrę nesėkmę
C) Tuos, kurie verslą kūrė prieš tai patyrę sėkmę

Maždaug 22% verslininkų iš A grupės (kūrę verslą pirmą kartą) buvo sėkmingi. Verslininkai, kurie jau buvo patyrę sėkmę prieš tai (C), kurdami naują įmonę buvo sėkmingi 34% nagrinėtų atvejų.

Tuo tarpu tie verslininkai, kurių verslas prieš tai žlugo (B), antrą kartą kurdami įmonę buvo beveik tiek pat sėkmingi (23%) kiek ir kuriantys pirmą kartą (A). Peršasi išvada, kad tie, kuriems nepasisekė kuriant įmonę, iš to negavo naudos, kuri padėtų pasiekti sėkmę kitoje įmonėje.

Taigi norint pasiekti sėkmę reikia mokytis iš sėkmės, o ne iš nesėkmės. Kaip teigia sėkmingo verslo iš 37signals atstovai, dažnai viešai pasisakantys apie pragmatišką požiūrį į darbą: “Ką galima išmokti iš nesėkmės? Jūs galite išmokti tai, ko nereikėtų daryti, tačiau taip ir nežinosite, ką reikia daryti”.
Skirtingos nesėkmės

Amy Edmondson iš Harvardo verslo mokyklos siūlo skirtingai traktuoti nesėkmes. Vadovams reikia atpažinti, kurios nesėkmės yra peiktinos, o kurios pagirtinos. Visos jos patenka į tris kategorijas:

- Nesėkmės, kurios atsitinka rutininėse ir prognozuojamose operacijose ir kurių galima išvengti;
- Nesėkmės kylančios kompleksinėse operacijose, kurių negalima išvengti, tačiau galima suvaldyti, kad jos netaptų katastrofa;
- Nenorimi rezultatai, pavyzdžiui, tyrimuose, kurie yra vertingi tuo, kad suteikia žinių.

Vadovų tikslas turėtų būti atpažinti nesėkmes anksti, kruopščiai išanalizuoti ir esant galimybei iš pradžių atlikti eksperimentus ar pilotinius projektus siekiant išvengti nesėkmių dideliu mastu. Tačiau, jei organizacija tam neturi galimybių ir siekia sėkmės pirmu bandymu, darbuotojai turi jaustis saugūs pripažindami klaidas ir pranešdami apie nesėkmes. Tokios aplinkos sukūrimas reikalauja stiprios lyderystės.

Šaltiniai:

Fried, J., Hansson, D. H. Rework. Change the way you work forever. Learning from mistakes is overrated (2010).
Edmondson, A. C. Harvard Business Review. Strategies for learning from failure. (2011)
New York Times. Try, Try Again, or Maybe Not. (2009)

Parašykite komentarą
* pažymėtus laukus būtina užpildyti

  •