Socialinių medijų įtaka atrenkant darbuotojus

Kovo 1, 2010

Dalintis su draugais | Facebook: LinkedIN: Twitter: Siųsti paštu: Spausdinti:

Ar apie potencialų kandidatą galima sužinoti daugiau detalių pasinaudojant internetu? Žinoma. Specialisto palikti “pėdsakai” forumuose, tinklaraščiuose ar socialiniuose tinkluose gali tiek padidinti, tiek sumažinti jo šansus gauti darbą.

Praėjusių metų pabaigoje atlikto vieno didžiausio Amerikos darbo portalo Career-Builder tyrimo rezultatai parodė, kad 45% darbdavių patikrina informaciją apie potencialius darbuotojus socialinėje medijoje. Apklausoje dalyvavo 2600 su atrankomis dirbančių asmenų. Iš tų, kurie tikrina informaciją apie potencialius darbuotojus internete, tikrinami kanalai pasiskirstė taip:

Facebook – 29%
LinkedIN – 26%
MySpace – 21%
Tinklaraščiai (blogai) – 11%
Twitter – 7%

35% darbdavių nurodė, kad yra radę informacijos apie potencialius darbuotojus internete, kuri lėmė tai, jog kandidatas nebuvo pasamdytas. Dažniausios priežastys:

Kandidatas skelbė nepriderančias nuotraukas arba informaciją (53%)
Kandidatas skelbė turinį, kuriame matomas geriantis ar vartojantis narkotikus (44%)
Kandidatas apkalbėjo savo buvusį darbdavį, bendradarbius ar klientus (35%)
Kandidatas parodė prastus bendravimo sugebėjimus (35%)
Kandidatas parašė diskriminuojančius komentarus (26%)
Kandidatas sumelavo apie kvalifikaciją (26%)
Kandidatas paviešino slaptą informaciją apie buvusį darbdavį (20%)

Beje, internete galima rasti informacijos, kuri ir sustiprintų kandidato šansus gauti darbą. Vienas universaliausių būdų patikrinti potencialų darbuotoją internete yra įvesti jo vardą ir pavardę į Google tarp kabučių. Pavyzdžiui, “Jonas Jonaitis”:

Tokiu atveju Google atrenka tik būtent tokį žodžių junginį turintį turinį. Vadinasi, jei žmogus yra užsiregistravęs Facebook, LinkedIN, rašo tinklaraštį ar mikro tinklaraštį, kuriame prisistato vardu ir pavarde, jūs greičiausiai surasite apie jį informacijos. Papildomai rasite kuriuose straipsniuose ar skundų portaluose yra paminėtas potencialus darbuotojas. Iš šios informacijos galima padaryti nemažai išvadų apie asmenybę, tačiau nederėtų skubėti teisti. Ne viskas kas skelbiama internete yra gryna tiesa.

O ar jums kada nors teko ieškoti informacijos apie potencialius darbuotojus socialiniuose tinkluose? Gal per paieškos sistemas?

Šaltinis: Nearly Half of Employers Use Social Media to Research Candidates. (2009 Dec). HR Focus, p. 8.

Parašykite komentarą
* pažymėtus laukus būtina užpildyti

  •