Tyrimo „Socialinių tinklų panaudojimas ieškant darbuotojų Lietuvoje“ rezultatai

Gruodžio 14, 2010

Dalintis su draugais | Facebook: LinkedIN: Twitter: Siųsti paštu: Spausdinti:

Praėjusią savaitę CV Market tyrė socialinių tinklų panaudojimo darbuotojų paieškos procese galimybes. Tyrime, atliktame Baltijos šalyse, iš viso dalyvavo 12 141 darbingo amžiaus respondentas. 3087 jų buvo iš Lietuvos.

Socialiniais tinklais Baltijos šalyse daugiausiai naudojasi lietuviai. 88% Lietuvos gyventojų nurodė, kad yra užsiregistravę bent viename socialiniame tinkle lyginant su 82% Baltijos šalių vidurkiu. Intensyviausiai socialiniais tinklais naudojosi respondentai iki 20 metų amžiaus. 78,2% jų teigė besijungiantys prie jų kasdien.

Lietuvoje ir Estijoje populiariausias socialinis tinklas tarp respondentų – Facebook. Tuo tarpu latviai išsiskyrė tuo, kad pas juos dominuoja vietinis socialinis tinklas Draugiem.lv – tarp apklaustųjų daugiau nei dvigubai daugiau užsiregistravusiųjų buvo šiame tinkle lyginant su Facebook.

Panašiai kaip ir kaimynai, dažniausiai socialinius tinklus lietuviai naudoja informacijos su draugais dalinimuisi (66%) ir draugų paieškai (43%).

Iš tyrimo paaiškėjo, kad apie 25% Lietuvos įmonių naudojasi socialiniais tinklais. Dažniausiai jos naudojasi Facebook. Pastarasis pagal naudojamumą tarp įmonių dešimt kartų lenkia LinkedIn in Twitter.

Respondentai Lietuvoje nurodė, kad socialiniais tinklais įmonėse naudojasi marketingo, klientų aptarnavimo ir pardavimų skyriai. Dažniausiai siekiami tikslai:

1. Prekės ženklo žinomumo didinimas
2. Naujienų apie produktus, įmonę pateikimas
3. Naujų klientų pritraukimas
4. Bendravimas su esamais klientais
5. Bendruomenės kūrimas

Maždaug 8% atsakiusiųjų lietuvių nurodė, kad jų įmonės yra naudojusios socialinius tinklus darbuotojų paieškos procese. Dažniausiai jos tai darė juose publikuodamos darbo skelbimą arba nuorodą į darbo skelbimą įdėtame kitame tinklapyje. Dažnai jos tiesiog pristatydavo savo veiklą potencialiems kandidatams arba socialinius tinklus naudojo informacijos apie kandidatus patikrinimui.

Apie 5% respondentų Lietuvoje nurodė, kad jų įmonės yra priėmusios žmonių naudodamosis socialiniais tinklais.

Paklausti, kokį vaidmenį socialiniai tinklai ateityje atliks darbuotojų paieškos procese, dažniausiai respondentai nurodė, kad jie egzistuos kartu su esamomis darbo paieškos ir įdarbinimo priemonėmis (41.4%) bei, kad tai tiesiog nauja mada, kuri praeis (34,2%). Šiame klausime respondentai galėjo nurodyti ir savo atsakymą. Buvo keletas manančių, kad socialiniai tinklai gali padėti pervilioti patyrusius darbuotojus iš kitų įmonių arba tikti pritraukti tam tikram specifiniam segmentui priskiriamus specialistus. Visgi dažniau lietuviai akcentavo privatumo, duomenų patikimumo ir paskirties problematiką naudojant socialinius tinklus darbuotojų paieškai. Štai keletas populiarių nuomonių apibendrinančių kitas:

(kalba netaisyta)

“Socialiniai tinklai ateityje ims labai stipriai pažeidinėti žmonių privatumą, taigi nauja mada greitai praeis. Žmonės, kurie jau ne paaugliai, atsisakys naudotis socialiniais tinklais. Jaunuoliai registruosis nebūtinai savo vardais, anonimiškai”

„kaip galima ieškoti ten darbuotojų, mažai kas tuose tinkluose apie save rašo teisybę“

„galima sakyti, kad ir nauja “mada”, bet man labiau asocijuojasi su neprofesionalumu ir vaikiskumu…“

„Manau ieskoti darbuotoju soc. tikluose yra nekompetetinga, tai yra asmeninis zmogaus laisvalaikio praleidimo reikalas“

„Nenorėčiau, kad soc. tinklai būtų tam naudojami, kadangi juose talpinama pernelyg asmeninė informacija. Tokių tinklų naudojimas darbuotojų paieškai, mano manymu, iškreiptų šių tinklų tikslą.“

„soc. tinklapiai neatskleidzia zmogaus kaip darbuotojo.“

„darbo pasiulymai turi buti darbo paieskos tinklapiuose, o ne soc.tinklapiuose. kas iesko darbo ziures skelbimus o ne pramogaus ten, kur jo info apie asmenini gyvenima“

„galės būti pagalbine priemone vertinant potencialų darbuotoją“

„soc. tinklai ne tam skirti, tikiuosi jog darbuotoju paieska juose neprigis.“

„nemanau, kad rimta yra ieškoti darbuotojų per soc. tinklus“

„darbo pasiulymai turi buti darbo paieskos tinklapiuose, o ne soc.tinklapiuose. kas iesko darbo ziures skelbimus o ne pramogaus ten, kur jo info apie asmenini gyvenima“

Komentarai:

  1. Jonas

    Ieskant administratoriu, kurios sedi facebook tai tikrai turbut pasiteisina. Tik, ar kas nori tureti tokius darbuotojus, kurie sedi tuose tinkluose, o ne dirba?

Parašykite komentarą
* pažymėtus laukus būtina užpildyti

  •